Προιοντα

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

Mazda RX7-Όσα χρόνια και αν περάσουν....

Διαχρονική αξία!!!
mazda-rx7_r_rear

Το Mazda RX-7 εκτός του ότι είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα πανάκριβα exotic super cars, μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικό Drift project λόγω του ελαφρύ B-Turbo περιστροφικού κινητήρα 13Β-REW, το χαμηλό του βάρος του οποίου η κατανομή αγγίζει το τέλειο 50-50, την σπορ ανάρτηση, το μπλοκέ διαφορικό και το χαμηλό κέντρο βάρους του.
apex-d1-project-fd3s
Ο Ιάπωνας Youichi Imamura οδήγησε με τη χορηγία της A’PEXI ένα Mazda RX-7 FD3S τρίτης γενιάς στο πρωτάθλημα D1 Grand Prix Season το 2003, το οποίο και κατέκτησε.Παρ’όλα αυτά και οι τρεις γενιές του Mazda RX-7 μπορούν να driftάρουν εξίσου καλά αν και τα πιο δημοφιλή είναι της 2ης γενιάς με το κωδικό όνομα RX-7 FC3S και 3ης γενιάς με το κωδικό όνομα FD3S.
Το Mazda RX-7 βγήκε στην παραγωγή το 1979, έως το 1985, γνωστό ως RX-7 SA/FB και ήταν το πρώτο σχεδιαστηκά μοντέλο του RX-7.mazda fb1
mazdafb2
Το μοντέλο αυτό πούλησε 471.018 κομμάτια παγκοσμίως. Οι κινητήτες που κινούσαν αυτά τα αυτοκίνητα, φυσικά περιστροφικοί (Wankel), απέδιδαν 100hp στα 1.100cc και 135hp o αντίστοιχος των 1.300cc.
To 1986 ξεκίνησε η παραγωγή του 2ου RX-7 γνωστό και ως FC σε δύο εκδόσεις.Η πρώτη ήταν η S4(1986-1988) και ήταν εξοπλισμένη με περιστροφικό κινητήρα 1.300cc ο οποίος απέδιδε 146hp.Η δεύτερη έκδοση ήταν η S5(1989-1991) και φορούσε τον ίδιο περιστροφικό κινητήρα με απόδοση 160hp και υπερτροφοδοτούμενο με 205hp.Από αυτή την έκδοση και μετά όλα τα RX-7 έβγαιναν με περιστροφικούς turbo κινητήρες.Το RX-7 FC πούλησε 272.027 κομμάτια στη παγκόσμια αγορά.
Mazda-RX7FC-006

FCdrift 
Το 1992 η Mazda έβγαλε την τρίτη γενιά,το RX-7 FD το οποίο μέχρι και σήμερα παραμένει πόθος για τους απανταχού φίλους του drift,του tuning και του γρήγορου αυτοκίνητου.
apexifd
Εντός της 3ης γενιάς είχαν βγει τρεις σειρές:
  • Σειρά 6 (1992-1995) η πιο γνώριμη για εμάς γιατί υπήρχε διαθέσιμη προς πώληση στην Ελλάδα και σε χώρες της Ευρώπης. Αυτή ήταν και η μόνη σειρά από τα RX-7 FDs που πουλήθηκε στη Βόρεια Αμερική. Στην Ιαπωνία η Mazda πούλησε αυτή τη σειρά με την επωνυμία της Efini ως Efini RX-7. Η σειρά 6 απέδιδε 230hp και 200ft-lbs ροπή.
  • Σειρά 7 (1996-1998) Όλα τα RX-7 αυτής της γενιάς ήταν δεξιοτίμονα. Στην Ιαπωνία, η Mazda αποφάσισε να πουλήσει αυτή τη σειρά του RX-7 με την επωνυμία Mazda αυτή τη φορά αντί της Efini. Η σειρά 7 πουλήθηκε στην Ιαπωνία, την Αυστραλία, την Νέα Ζηλανδία και την Αγγλία. Αυτή η σειρά απέδιδε 10hp επιπλέον γιατί είχαν αλλάξει την εισαγωγή με μία πιο απλή και βελτιωμένη και τον εγκέφαλο με έναν 16-bit.ECU.
  • Σειρά 8 (Ιανουάριος 1999-Αύγουστος 2002) Η σειρά 8 ήταν και η τελευταία σειρά του RX-7 που κατασκεύασε η Mazda και ήταν διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνία. Οι υπερτροφοδοτές αλλάχτηκαν με αποδοτικότερους, ενώ έγινε ανακατάταξη στο χώρο του κινητήρα για καλύτερη ψύξη του intercooler και του ψυγείου. Τα καθίσματα, το τιμόνι, τα φανάρια εμπρός και πίσω, αλλάχτηκαν και προστέθηκε ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή.
2002-mazda-r-7-spirit-r
Η σειρά 8 του RX-7 FD είχες 3 παραλλαγές: “Type RS” εξοπλισμένο με ανάρτηση Bilstein, ζάντες 17” και μειωμένο βάρος οχήματος έως 1280kg. Η ιπποδύναμη του ανερχόταν στα 250hp γιατί έπρεπε να μην ξεπεραστεί το όριο ιπποδύναμης της Ιαπωνίας. Η πραγματική ιπποδύναμη αυτής της έκδοσης άγγιζε τα 290 με 308hp.
“Type RZ” ο οποίος περιλάμβανε όλα τα χαρακτηρίστηκα του RS, αλλά υπερηφανευόταν για ακόμα ελαφρύτερο βάρος οχήματος στα 1270kg. Επίσης φόρεσε ζάντες της BBS και ένα κατακόκκινο αγωνιστικό σαλόνι. Αλλαγή έγινε στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και αναβάθμιση στο σύστημα του ABS.
Η πιο συλλεκτική έκδοση του RX-7 FD3S ήταν η “Spirit R” που ήταν και τα τελευταία 1500 RX-7 που κατασκευάστηκαν. Είχαν όλα τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων εκδόσεων και η τιμή του στην αγορά των μεταχειρισμένων της Ιαπωνίας είναι ακόμα στα ύψη.

Στην Ιαπωνία το RX-7 υπήρξε μια δημοφιλής επιλογή για τις αγωνιστικές ομάδες. Το 2006, η ομάδα RE Amemiya Racing AsparaDrink κατέκτησε το πρωτάθλημα Super GT300 με ένα FD3S.
vf-rx7-ff3-045
Βέβαια τα RX-7 αγαπήθηκαν και μέσα από τις ταινίες “Fast and Furious” όπου είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο αφού το αυτοκίνητο από όποια γωνία και να το δεις είναι κομψοτέχνημα.
Στο εξωτερικό πάντως η πιο δημοφιλής μετατροπή είναι αυτή του κινητήρα 20Β, των 2.000cc, με τους 3 ρότορες και τους πλευρικούς αυλούς εισαγωγής που φορούσε το Eunos (Mazda) Cosmo από το 1990 έως το 1995. Το μοτέρ αυτό μπορεί να αποδώσει πάνω από 500hp κάνοντας σωστή βελτίωση.
20b

Κάποιοι υποστηρίζουν πως και ο 13Β με τα 1300cc μπορεί να φτάσει την ίδια ιπποδύναμη αλλά θα υστερεί σε αξιοπιστία σε σχέση με τον 20Β ο οποίος μπορεί να χειριστεί την μεγάλη ιπποδύναμη πιο αβίαστα.Κατά καιρούς όμως έχουμε δει και μοτέρ τύπου SR20DET από Nissan Silvia, η RB25 και RB26 από Skyline, τα οποία έκατσαν υποδειγματικά και έκαναν τι δουλειά τους καλά και αξιόπιστα. Κάτι τέτοιο σκέφτομαι να κάνω και στο δικό μου RX-7 FC3S δεύτερης γενιάς.Πάντως υπάρχουν στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένα Mazda RX-7 δεύτερης και τρίτης γενιάς σε καλές τιμές και πολλές φορές με πολλά aftermarket βελτιωτικά προϊόντα. Για κάντε καμιά έρευνα αγοράς…Πραγματικά αξίζει να αποκτήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο θρύλος!

                                                                                                                                                                                 πηγη: driftclub.gr    





The * ProjeKt workshop team